Par mums
2007. gadā sporta nometnē Ramzavā, Austrijā, satikās toreizējais Igaunijas slēpošanas izlases fizioterapeits Lauri Rannama, slēpošanas sportists Timo Simonlatsers un slēpotājs-fizioterapeits Pēters Kūmmels. “Lauri vērsās pie mums un teica, ka Japānā, Saporo notikušajā Pasaules kausa izcīņā slēpošanā pamanījis interesantus rehabilitācijas rīkus, piemēram, masāžas krēslus,” stāsta Timo.
Lauri stāstīja, kā bijis Saporo lielveikalā, kur izmēģinājis vairākus masāžas krēslus. «Šie masāžas krēsli bija unikāli, tādi, kurus neviens no mums iepriekš nebija mēģinājis ne Igaunijā, ne citur Eiropā. Lauri pastāstija, ka masāžas krēsls ir daudzpusīgs un tam ir ilgs mūžs. Radās doma, ka toa varētu izmēģināt arī Igaunijā,» atceras Timo.
Pirmais pasūtījums tika veikts momentā, uzņēmums pat nebija izveidots, kad tika veikts pirmais pirkums. Lielā jūras konteinerā ieradās 3-4 dažādi modeļi, kas paredzēti komerctelpām. “Tie paši masāžas krēsli, kas atnāca ar pirmo konteineru, tiek izmantoti arī šodien un ir lieliski saglabājušies pat pēc desmit gadu ilgas lietošanas!” uzmundrina Timo. Andrus Veerpalu iegādājās pašu pirmo masāžas krēslu lietošanai mājās.
Andrus Veerpalu iegādājās pašu pirmo masāžas krēslu lietošanai mājās.
Tā kā tolaik kompānijas dibinātāji aktīvi nodarbojās ar sportu, uzņēmums sākotnēji ieņēma sekundāro pozīciju pēc sporta un ilgi gaidīja īsto brīdi. «Tomēr sportista karjera beidzas, un tajā brīdī masāžas krēslu bizness mums deva jaunu iespēju. Kad veselība pasliktinājās, sākās apjomīgs darbs ar masāžas krēsliem,» atceras Timo. Mums visiem bija liela motivācija. “Sākotnēji mērķis bija ieguldīt naudu biznesā, kura lietderībai mēs ticam un produktā, kas ir nepieciešams tirgū,” stāsta Lauri. Timo gan tas šķita ekonomiski aizraujoši, jo beidzot radās iespēja reāli pielietot augstskolā iegūtās biznesa zināšanas.
Nozares attīstība Igaunijā un pasaulē
Desmit gadu laikā masāžas krēslu bizness pasaulē ir attīstījies ārkārtīgi strauji. «Kad sākām, krēsliem nebija ne roku masāžas funkcijas, ne kāju rullīšu. Muguras masāžas diapazons bija īss, un rullīši vienkārši pārvietojās uz augšu un uz leju. Bet arī tad krēsls cilvēkiem sķita mūsdienīgs un aizraujošs! Šodien, kad izmēģinu jaunus krēslus, viss ir tik ļoti mainījies,» stāsta Timo. Būtiskas kvalitātes izmaiņas radās, ieviešot pirmos L-Track krēslus, kas ļāva rullīšiem pārvietoties pa kaklu, muguru, sēžamvietām un augšstilbiem, un S-Track krēsliem, kas papildus masāžai ļāva arī izstiepties un iekļāva vidukļa rotāciju.
Ilgstošais darbs masāžas krēslu jomā man ir devis iespēju redzēt Igaunijas iedzīvotāju veselības apziņas attīstību un dot ievērojamu ieguldījumu sabiedrībai. Taču šajā jomā vēl tāls ceļš ejams. «Šodien, kā likums, krēslus joprojām iegādājas cilvēki, kuru veselību jau ir ietekmējis vecums, darbs vai nelaimes gadījums un trauma. Pēdējais, kas vienmēr izskan no klientiem, ir tas, ka ir bijusi muguras trauma, autoavārija, kakla sasprindzinājums… un tas ir spēcīgs impulss cilvēka veselības apziņas veidošanai,» norāda Timo.
No klienta stāsta vienmēr ir iespējams secināt, ka ir bijusi muguras trauma, autoavārija, kakla sastiepums… un tas ir spēcīgs impulss cilvēka veselības apziņas veidošanai.
Mūsdienās veselības apziņa ir palielinājusies, un uzņēmumi arvien vairāk saviem darbiniekiem piedāvā profilaktiskus veselības pakalpojumus. «Uzņēmumi saprot, ka veseli darbinieki ir laimīgi darbinieki. Pats darbinieks bieži vien nejūt, ka viņam kaut kas būtu jādara, lai veicinātu savu labsajūtu. Tāpēc ir ļoti labi, ka Igaunijā darba devēji piedāvā veselības problēmu profilakses iespējas. Ja smagi strādā, kādā brīdī tomēr būs nepieciešama masāža,» stāsta Timo.
Visi Borealis rūpīgi atlasītie un pārbaudītie modeļi tiek ražoti rūpnīcā Ķīnā ar 2000 pieredzējušu speciālistu palīdzību. «Gan ažiotāžas nolūkos, gan sekojot līdzi tirgum, katru gadu testēšanai pasūtām arī demo modeļus no citām Āzijas valstīm un braucam uz izstādēm, kas pulcē dažādus ražotājus. Varbūt kaut kur tas ir izdarīts labāk? Tomēr pat tad, ja krēsls ir ražots Taivānā vai Dienvidkorejā, lielākā daļa detaļu tik un tā nāk no Ķīnas – pat gadījumā, ja krēsli tiek pārdoti ar Eiropas zīmoliem,» stāsta Timo.
Atsauksmes un klientu veiksmes stāsti
Šodien Borealis masāžas krēsli jau astoņpadsmit gadus ir dziedinājuši igauņus mājās, uzņēmumos, veselības iestādēs un sabiedriskās vietās. Pēteris, Timo un Lauri, protams, krēslus izmanto arī paši savai atveseļošanai un atpūtai, kā arī kā daļu no saviem klientiem piedāvātās fizioterapijas. Masāžas krēslu lietotāju vidū ir daudz veiksmes stāstu.
«Nesen saņēmu zvanu no nezināma numura. Viņš iepazīstināja sevi kā vectēvu no Mulgimā. Un viņš teica, ka, braucot uz Tartu kārtot lietas un visu dienu stāvot kājās, viņš vienmēr pirms došanās mājās izmanto masāžas krēslus autoostā. Piezvanīja, lai pateiktu, cik viņam tas ir noderīgi. Tas manā sirdī radīja siltumu, ka esam tik noderīgi cilvēkiem!